به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری «سبأ»، وزارت امور خارجه یمن (دولت صنعا) در بیانیهای درباره آغاز حملهها به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مداخله نظامی مستقیم از سوی جمهوری یمن در چارچوب حق مشروع برای مقابله با تجاوز ظالمانه آمریکایی - اسرائیلی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و غزه، عراق و لبنان را هدف قرار داده است؛ این تجاوز در اجرای نقشه صهیونیستی انجام میشود که امت را تهدید کرده و در پی برپایی به اصطلاح «اسرائیل بزرگ و خاورمیانه جدید» است.
موضع صنعا برگرفته از مسئولیت دینی و اخلاقی در قبال امت اسلامی و در چارچوب اهتمام برای توقف تجاوزی است که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تضعیف کرده و بر اقتصاد جهانی و مسیرهای تجارت بینالمللی سایه منفی میاندازد.
این وزارتخانه بر ضرورت مقابله همه کشورهای اسلامی با این تجاوز و ناکام گذاشتن نقشه صهیونیستی که همه را هدف قرار داده است، تاکید کرد و اظهار داشت که عملیات نظامی تنها دشمن اسرائیلی و آمریکایی را هدف قرار میدهد و هیچ کشوری را هدف قرار نمیدهد مگر اینکه در این تجاوز مشارکت داشته باشد.
وزارت امور خارجه همچنین آمادگی خود را برای هماهنگی با همه کشورهای عربی و اسلامی به منظور جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم و رویارویی با هرگونه تحولات احتمالی در آینده بیان داشت.