بندرلنگه با ۱۷۵ میلی‌متر رکورددار بارندگی شد

خبرگزاری مهر شنبه 08 فروردین 1405 - 17:56
بندرعباس-کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان از خروج سامانه بارشی از استان خبر داد و گفت: شهرستان بندرلنگه با ثبت ۱۷۵ میلی‌متر بارندگی طی روزهای اخیر بیشترین میزان بارش را ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه‌نژاد اظهار کرد:شهرستان بندرلنگه با ثبت ۱۷۵ میلی‌متر بارندگی طی روزهای اخیر بیشترین میزان بارش را در میان مناطق استان به خود اختصاص داده است. پس از بندرلنگه، جزیره کیش با ۱۰۷ میلی‌متر و شهرستان‌های قشم، بستک و میناب نیز هر کدام با ۸۹ میلی‌متر بارندگی از مناطق پربارش استان در این سامانه بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در بندر خمیر ۸۸ میلی‌متر، حاجی‌آباد ۸۲ میلی‌متر و جاسک ۷۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به میزان بارش در مرکز استان نیز افزود: در شهر بندرعباس نیز طی این مدت ۷۵ میلی‌متر باران باریده است.

حمزه‌نژاد بیان کرد: در رودان ۶۶ میلی‌متر، پارسیان ۴۶ میلی‌متر و جزیره لاوان نیز بارش ۴۵ میلی‌متر بارندگی گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بشاگرد با ثبت ۲۲.۲ میلی‌متر بارش، کمترین میزان بارندگی را در این سامانه در استان بخود اختصاص داده است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی روزهای آینده گفت: با خروج سامانه بارشی از هرمزگان، تا پایان روز سه‌شنبه بارندگی در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

حمزه‌نژاد افزود: با این حال، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و با ورود سامانه بارشی از سمت استان کرمان، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شهرستان حاجی‌آباد وجود دارد.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی تصریح کرد: از امروز تا اواخر وقت دوشنبه دهم فروردین، وزش بادهای نسبت شدید غربی بر روی دریا پیش‌بینی می‌شود که سبب مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی افزود: بیشینه سرعت باد در مناطق دریایی، سواحل و جزایر استان به حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ارتفاع موج دریا نیز ممکن است تا نزدیک ۲۰۰ سانتی‌متر افزایش یابد.

وی توصیه کرد: شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

حمزه‌نژاد درباره وضعیت دمایی استان نیز گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرستان پارسیان با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و حاجی‌آباد با دمای هشت درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان بوده است.

وی اضافه کرد: در شهر بندرعباس نیز دمای کمینه ۱۸ و بیشینه ۲۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان یادآور شد: با خروج سامانه بارشی، روند افزایش دمای بیشینه و کاهش نسبی دمای کمینه در استان پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در برخی مناطق بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.