
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پی حملات مشترک دشمن صهیونی و آمریکا در دومین روز از جنگ تحمیلی رمضان که منجر به آسیبدیدگی بخشهایی از ستاد محاکم تهران و مجتمع قضائی مستقر در میدان پانزده خرداد شد، با تدابیر اتخاذ شده و تلاش شبانهروزی تیمهای عملیاتی، پشتیبانی و فنی، دادگستری استان تهران، محل جدیدی برای استقرار این مجموعه در مدت کوتاهی تجهیز و آماده بهرهبرداری شد.
علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران ۸ فروردین با حضور در این مجموعه از نزدیک در جریان روند آمادهسازی، استقرار بخشهای مختلف و نحوه خدمترسانی به مراجعان قرار گرفت و از بخشهای مختلف ساختمان جدید بازدید کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در این بازدید گفت: همه اقدامات لازم برای فراهم شدن زیرساختهای اداری و قضائی این مجموعه با تلاش فوقالعاده و شبانهروزی تیمهای فنی، پشتیبانی و اجرایی دادگستری استان تهران انجام شده و این اقدامات حتی در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۵ نیز بدون وقفه ادامه داشته است.
القاصی مهر افزود: این مجموعه در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده و خدمات اداری و قضائی در آن به مراجعان ارائه میشود.
وی گفت: با تدابیر اتخاذ شده، این مجموعه بلافاصله پس از حملات صورتگرفته به عنوان جایگزین ستاد محاکم تهران و مجتمع قضائی آسیبدیده تعیین شد و همانگونه که ملاحظه میشود با امکانات کامل و در کوتاهترین زمان ممکن تجهیز و آماده بهرهبرداری قرار گرفته است.
القاصی مهر با اشاره به بازدید انجام شده افزود: در این بازدید روند فعالیت بخشهای مختلف، نحوه ارائه خدمات به مراجعان و همچنین مسائل و مشکلات احتمالی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای تسهیل امور و ارتقای کیفیت خدمترسانی صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین از تلاشها و اقدامات صورتگرفته و حضور مسئولانه قضات و کارکنان در محل خدمت برای جلوگیری از وقفه در رسیدگی به درخواستها و کارهای مورد تقاضای مردم قدردانی کرد.
القاصی گفت: ستاد محاکم تهران نقش مهمی در راهبری و پیگیری امور مجموعههای قضائی شهر تهران، اجرای برنامههای ابلاغی دادگستری استان و همچنین پیشبرد اهداف سند تحول و تعالی قوه قضائیه دارد و فراهم شدن شرایط لازم برای استمرار فعالیت این مجموعه از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی افزود: تأمین و تجهیز این مجموعه در مرکز شهر تهران در مدت زمانی کوتاه، با هدف جلوگیری از توقف فعالیتهای ستادی و قضائی دستگاه قضائی در پایتخت انجام شده و هماکنون روند ارائه خدمات به مردم بهصورت کامل در آن جریان دارد.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران در جریان جنگ ۱۲ روزه و همچنین در ایام جنگ تحمیلی رمضان نشان داده است که عدالت تعطیلبردار نیست و مسئولان قضائی استان با همه توان برای رسیدگی به امور مردم، رفع مسائل و استیفای حقوق مراجعان تلاش میکنند.