رونق بازارچه‌های نوروزی مازندران با فروش ۸ میلیارد ریالی

خبرگزاری مهر شنبه 08 فروردین 1405 - 10:10
ساری - مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران از استقبال گسترده مسافران نوروزی از بازارچه‌های صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها هشت میلیارد ریال تاکنون فروش داشته است.

حسین ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز ۱۴۰۵ اظهار کرد: از ابتدای سوم فروردین، این بازارچه‌ها در نقاط مختلف استان فعالیت خود را آغاز کردند و تا پایان تعطیلات میزبان مسافران و گردشگران بودند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۲۰ غرفه در سطح استان راه‌اندازی شد، افزود: این بازارچه‌ها توانستند بیش از ۴۷ هزار نفر بازدیدکننده را جذب کنند که نشان‌دهنده توجه گردشگران به تولیدات بومی و سنتی استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران میزان فروش ثبت‌شده را بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان فروش، نقش مؤثری در حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی داشته است.

وی ادامه داد: در میان شهرستان‌ها، تنکابن به‌ویژه در محدوده پارک هنرمندان با استقرار ۵۰ غرفه و همچنین رامسر، بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دادند و سهم قابل توجهی در گردش مالی بازارچه‌ها داشتند.

ایزدی با اشاره به تنوع محصولات عرضه‌شده تصریح کرد: در هر منطقه تلاش شد محصولات متناسب با هویت فرهنگی همان شهرستان ارائه شود؛ به‌طوری که صنایع چرمی و دست‌بافت در رامسر، گلیم و محصولات چوبی در سوادکوه، حصیربافی در محمودآباد و سفال و چوب در نوشهر مورد استقبال قرار گرفت.

وی در پایان گفت: شهرهایی مانند بابلسر، فریدونکنار و بهشهر نیز از دیگر نقاط فعال در این طرح بودند که با استقبال مناسب گردشگران، نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی مازندران ایفا کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.