بیانیه مهم وزارت امور خارجه درباره ترور دیپلمات‌های ایرانی در لبنان | مصداق بارز تروریسم سازمان یافته و تعرضی آشکار به مبانی بنیادین حقوق بین‌الملل می‌باشد

اقتصادنیوز جمعه 07 فروردین 1405 - 18:57
اقتصادنیوز: وزارت خارجه کشورمان در پی شهادت شش تن از دیپلمات‌های کشورمان در لبنان توسط اسرائیل، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متن بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت ترور دیپلمات‌های ایرانی در لبنان به شرح زیر است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت شنیع رژیم آدم کش صهیونیستی در حمله به محل اقامت چند نفر از دیپلمات‌های ایرانی در لبنان را به شدت محکوم می‌کند.

این جنایت تروریستی که در ادامه اقدامات تجاوزکارانه و جنایات این رژیم علیه ملت ایران طرح‌ریزی و اجرا شده است، نشانگر ذات خبیث رژیم اشغالگر و تعارض ذاتی آن با هنجارهای بنیادین حقوقی و انسانی از جمله اصل مصونیت دیپلمات‌ها و ضرورت احترام به حاکمیت ملی کشور میزبان است.

اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور دیپلمات‌های ایرانی مصداق بارز تروریسم سازمان یافته و تعرضی آشکار به مبانی بنیادین حقوق بین‌الملل می‌باشد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به خانواده‌های محترم آنها و عموم ملت ایران، از همه ظرفیت‌های حقوقی و بین‌المللی برای پیگیری این جنایت و پاسخگو کردن رژیم سفاک صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، سید محمدرضا موسوی، علیرضا بی‌آزار، مجید حسنی کندسر، حسین احمدلو، احمد رسولی و امیر مرادی، بر عهده و پیمان خود برای تداوم راه پرافتخار آنها در پاسداری از امنیت و منافع ملی ایران تاکید می‌کند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.