به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، فرهاد زندی ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: این گشت زنیها برای ناامن کردن و جلوگیری از ورود متخلفان به منطقه تا زمانی که مسیرهای پارک ملی لار خالی از برف شوند، به وسیله موتورهای برفرو ادامه دارد و پس از آن به صورت موتوری و خودرویی و با فعال شدن چند پاسگاه محیط بانی در پهنه ۲۸ هزار هکتاری این پارک ملی گسترش مییابد.
وی افزود : پارک ملی لار زیستگاه حدود ۴۰۰۰ راس کل، بز، قوچ و میش و حیواناتی نظیر گرگ، پلنگ، گفتار، سیاه گوش، خرس قهوهای و پرندگان بومی و مهاجر و دوزیستان و سایر موجودات است که در پوشش حمایتی محیط بانان سبز پوش در همه فصول سال حفاظت میشوند.
در شرایط معمولی راههای دسترسی پارک ملی لار حوالی نیمه اول اردیبهشت ماه به صورت کامل برای تردد و گشت زنی داخلی محیط بان با وسایط نقلیه باز میشود