هشدار جدی درباره شیوع بیماری‌های برگی غلات در فارس

خبرآنلاین جمعه 07 فروردین 1405 - 16:25
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از افزایش احتمال شیوع بیماری‌های برگی غلات به‌ویژه زنگ زرد در مزارع گندم و جو استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، جاوید عباسی خواستار اقدام فوری کشاورزان برای سم‌پاشی شد و با اشاره به وضعیت ابری، بارش‌های اخیر و تداوم رطوبت و دمای مناسب، این شرایط را عامل افزایش خطر در روزها و هفته‌های پیش‌رو دانست.

به گفته او، شهرستان‌های رستم، ممسنی، کوهچنار، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، خنج، قیروکارزین، اوز، گراش، لارستان، جویم، زرین‌دشت، داراب، استهبان، فسا، جهرم، سروستان، خفر، کوار، شیراز، خرامه، زرقان، مرودشت و سپیدان از مناطق پرخطر هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس تأکید کرد کشاورزان باید پس از فراهم شدن شرایط ورود به مزرعه، سم‌پاشی را با راهنمایی و توصیه کارشناسان حفظ نباتات و با استفاده از قارچ‌کش‌های بادوام و با ماندگاری بالا انجام دهند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.