تداوم افزایش فولادسازی در کشور

صدا و سیما جمعه 07 فروردین 1405 - 00:22
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از افزایش تولید شمش فولاد در کشور در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۴ خبر داد.

تداوم افزایش فولادسازی در کشور

به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صداوسیما،  به گفته سمیعی نژاد، فولادسازان ایرانی در این بازه زمانی بیش از ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بیلت، بلوم و اسلب تولید کرده‌اند؛ رقمی که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی توضیح داد که تولید شمش فولادی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۳ حدود ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده و رشد امسال نتیجه تلاش مستمر و افزایش بهره‌وری در زنجیره فولاد است.

سمیعی‌نژاد اعلام کرد: شرکت‌های فولادی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت کامل خطوط تولید، به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی، صادرات را نیز تقویت کرده و به افزایش درآمد‌های ارزی کمک کنند.

به گفته او، این سطح از تولید نشان‌دهنده توان مدیریتی و فنی بالا در صنعت فولاد کشور است و ادامه روند موجود می‌تواند جایگاه ایران را در بازار جهانی فولاد بیش از پیش ارتقاء دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.