مرز سومار به کانون پویای تجارت با عراق تبدیل شده است

خبرگزاری مهر پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 19:35
کرمانشاه - استاندار کرمانشاه با اشاره به امنیت پایدار در مرزهای استان گفت: مرز سومار امروز به یکی از مراکز مهم مبادلات تجاری با عراق تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی عصر پنج‌شنبه در جریان بازدید از پایانه و گمرک سومار در نقطه صفر مرزی که با همراهی فرماندار گیلانغرب و مدیرکل راهداری استان انجام شد، اظهار کرد: این منطقه، خاک مقدس نفت‌شهر و سومار است؛ سرزمینی که شهدای والامقام با نثار جان خود از آن پاسداری کردند.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: در آن سال‌ها نیروهای رزمنده با ایثار و فداکاری اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این منطقه به دست دشمن بیفتد و امروز ما وارث همان عزت و اقتدار هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کارکرد مرزهای استان از ماهیت نظامی به اقتصادی تغییر یافته است، تصریح کرد: مناطقی که زمانی خط مقدم جبهه‌ها بودند، اکنون به یکی از مهم‌ترین محورهای صادرات و واردات کشور تبدیل شده‌اند و مرز سومار نیز امروز در فضایی امن، نقش مهمی در اقتصاد ملی و تجارت با عراق ایفا می‌کند.

حبیبی با تأکید بر اقتدار نیروهای مسلح و مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: امنیت کامل در سراسر ایران اسلامی برقرار است و در ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با عراق نیز ثبات و آرامش حاکم است که همین موضوع زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های اقتصادی و ترانزیتی شده است.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» گفت: تردد روان کامیون‌های صادراتی در مرزها و فعالیت شبانه‌روزی گمرکات نتیجه همین امنیت و همبستگی ملی است و ما با تمام توان برای تسهیل تجارت و حمایت از رانندگان و صادرکنندگان در این عرصه تلاش خواهیم کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.