خدمات بهداشتی و درمانی در جزیره خارک علیرغم تهدیدها ادامه دارد

بهداشت نیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 11:58

به گزارش بهداشت نیوز علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بررسی وضعیت ارائه خدمات سلامت در جزیره خارک افزود: علیرغم تمامی مشکلات، کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی با روحیه‌ای بالا در حال ارائه خدمات هستند و با دقت وضعیت بیماران و مراجعان را پایش و رصد می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در مرکز خدمات جامع سلامت جزیره خارک ۲۰ مادر باردار تحت مراقبت قرار داشتند که وضعیت ۱۹ نفر تعیین تکلیف شده و یک مادر باردار نیز همچنان در حال دریافت خدمات در جزیره است.

وی با بیان اینکه هیچ‌یک از خدمات واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این جزیره قطع نشده است، گفت: یکی از کارکنان حوزه سلامت با وجود دوری از فرزند یک‌ساله خود در جزیره حضور دارد و همچنان به ارائه خدمت مشغول است و این موضوع جلوه‌ای از تعهد و فرهنگ خدمت‌رسانی در میان کارکنان نظام سلامت کشور است.

رئیسی تأکید کرد: اعضای تیم ملی سلامت با شجاعت و دلسوزی در جزیره خارک در حال ارائه خدمات هستند و متعهد شده‌اند تا زمانی که آخرین نفر در این جزیره حضور دارد، خدمات مراقبتی، بهداشتی، درمانی و نظارتی را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مردم در جزیره خارک حضور دارند، افزود: تا زمانی که نیاز باشد خدمات سلامت به مردم ارائه خواهد شد و پایگاه اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان جزیره نیز فعال بوده و مراقبت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: حتی نوزادان و کودکانی که از جزیره خارج شده‌اند نیز توسط کادر سلامت مرکز خدمات جامع سلامت خارک برای دریافت واکسن به صورت تلفنی پیگیری می‌شوند و روند خدمت‌رسانی به آنان نیز متوقف نشده است.

منبع: وبدا

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.