لایروبی کانال «پیرکه» الشتر؛ احداث دیواره ساحلی در دستور کار است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 16:37
الشتر - با توجه به بارش‌های شدید اخیر و آبگرفتگی معابر ناشی از انسداد کانال آب «پیرکه» به دلیل دپوی زباله، شهرداری الشتر با همکاری اداره منابع آب، نسبت به لایروبی این کانال اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش‌های شدید روزهای اخیر در شهرستان سلسله و شهر الشتر منجر به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه پیرکه شده بود.

انسداد این کانال آب به دلیل دپوی زباله در بستر و حریم آن، خطر سیلاب و آبگرفتگی را افزایش داده بود که با دستور شهردار و همکاری شورای شهر الشتر و اداره منابع آب، عملیات لایروبی کانال مذکور آغاز شد.

در حال حاضر عملیات انتقال زباله‌ها به خارج از محل در حال اجراست.

لایروبی کانال «پیرکه» الشتر؛ احداث دیواره ساحلی در دستور کار است

نیروهای شهرداری الشتر با بهره‌گیری از ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین، مشغول جمع‌آوری و انتقال زباله‌های دپو شده در بستر و حریم رودخانه پیرکه هستند.

این عملیات تا پاکسازی کامل مسیر و بازگشت وضعیت طبیعی رودخانه ادامه خواهد داشت.

اقدامات زیرساختی برای مدیریت سیلاب

فرماندار شهرستان سلسله ظهر چهارشنبه به رسانه‌ها با اشاره به پیگیری‌ها در مورد وضعیت این رودخانه گفت: با دستور به معاونت عمرانی، برگزاری جلسات متعدد، اقدامات لازم برای احداث دیواره ساحلی و جاده روگذر بر روی رودخانه پیرکه در محدوده روستا توسط شهرداری الشتر انجام شده است.

مریم ملکی صادقی ادامه داد: همچنین میزان حریم و بستر رودخانه توسط اداره منابع آب مشخص شده است.

وی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک، نسبت به آزادسازی حریم رودخانه جهت احداث خیابان کنارگذر برای کاهش حجم بار ترافیکی شهرستان اقدام خواهد شد.

لایروبی کانال «پیرکه» الشتر؛ احداث دیواره ساحلی در دستور کار است

فرماندار شهرستان سلسله گفت: این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک شهری، نقش مؤثری در مدیریت سیلاب و حفاظت از حریم رودخانه خواهد داشت.

شناسایی مقاطع سیلابی رودخانه‌های شهرستان

رئیس اداره منابع آب شهرستان سلسله، هم ضمن تقدیر از شهردار الشتر، اظهار داشت: شهرداری الشتر در زمان‌های بحران همکاری لازم را با ادارات شهرستان علی‌الخصوص اداره منابع آب داشته است.

جودکی ادامه داد: این اداره اولین اداره بین ادارات سطح شهرستان بوده که نسبت به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های تحت پوشش اقدام کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: نسبت به شناسایی مقاطع سیلابی رودخانه‌های سطح شهرستان اقدامات لازم انجام شده و برای رفع مشکلات به قسمت مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ای ارسال گردیده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان سلسله یادآور شد: این اقدامات در راستای پیشگیری از وقوع سیلاب و مدیریت بحران در شهرستان صورت گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.