نامه ایران به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در پی حمله به مراکز درمانی

الف چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 15:12
سفیر ایران در ژنو در نامه‌ای به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی حمله دشمنان به مراکز درمانی را محکوم کرد.

به گزارش تسنیم، علی بحرینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو در نامه‌ای خطاب به تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، حملات مداوم رژیم‌های آمریکا و اسرائیل به بخش بهداشت و درمان ایران را برجسته کرد: تاکنون 21 نفر از کارکنان بهداشتی شهید شده‌اند، 7 بیمارستان دیگر عملیاتی نیستند، 49 مرکز درمانی آسیب دیده‌اند و 81000 واحد مسکونی غیرنظامی تخریب شده‌اند.
بحرینی به ویژه به خطر بالای چنین حملاتی به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و همچنین حملات عمدی به مخازن ذخیره‌سازی نفت تهران - که هر دو تأثیر قابل توجه و بلندمدتی بر سلامت مردم و محیط زیست دارند - تأکید کرد.

وی تاکید کرد: این اقدامات تجاوزکارانه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.