اقتصادنیوز: بلومبرگ، رسانه آمریکایی مدعی شد که ایران از برخی کشتیهای تجاری که از تنگه هرمز عبور میکنند عوارض دریافت می کند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، بر اساس آنچه بلومبرگ نوشته است، ایران شروع به دریافت عوارض عبور از برخی کشتیهای تجاری که از تنگه هرمز عبور میکنند، کرده است؛ این نشانه دیگری از کنترل تهران بر مهمترین آبراه انرژی جهان است.
به گفته افراد مطلع از موضوع که به دلیل حساسیت این معاملات خواستند ناشناس بمانند، پرداختهایی تا سقف ۲ میلیون دلار به ازای هر سفر، به صورت موردی درخواست میشود که عملاً یک عوارض غیررسمی برای این آبراه ایجاد کرده است.
به گفته این افراد، برخی کشتیها این پرداخت را انجام دادهاند، هرچند سازوکار آن بلافاصله مشخص نبود، از جمله اینکه از چه ارزی استفاده شده.
منبع خبر "
اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.