
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرجان شاکری با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه مدیریت سبز افزود: در سال ۱۴۰۴ فرآیند ممیزی اطلاعات مربوط به ۱۱۹۸ دستگاه اجرایی که نسبت به بارگزاری اطلاعات مدیریت سبز در سامانه جامع محیط زیست اقدام نمودهاند مورد بررسی و پایش قرار گرفت. این اقدام با هدف ارزیابی میزان تحقق پیاده سازی شاخصهای مدیریت سبز در دستگاههای اجرایی و ارتقای بهرهوری در مصرف منابع پایه و کاهش اثرات زیستمحیطی فعالیتهای اداری انجام شده است.
وی از برگزاری دوره آموزشی مدیریت سبز خبر داد و افزود: در راستای ارتقای دانش تخصصی و توانمندسازی مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی، دوره آموزشی مدیریت سبز با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار و آن الزامات، شاخصها و رویکردهای اجرایی مدیریت سبز برای دستگاههای مشمول تشریح شد.
مدیرکل دفتر ارزیابی در ادامه به فرآیند بررسی واحدهای متقاضی دریافت عنوان «واحد سبز» اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۴ تعداد ۲۸۵ واحد صنعتی، معدنی و خدماتی نسبت به ثبتنام و بارگذاری مستندات خود در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط زیست اقدام نمودهاند.
وی افزود: بررسی عملکرد و ممیزی این واحدها در سال ۱۴۰۴ با رویکردی متفاوت نسبت به سالهای گذشته و با تأکید بر شفافیت، دقت در ارزیابی و انجام غربالگری تخصصی انجام شده است. در این فرآیند، نمایندگان معاونتها و دفاتر تخصصی سازمان بهصورت مشترک در ارزیابی و بررسی مستندات مشارکت داشتهاند تا واحدهای واجد شرایط برای معرفی به عنوان «واحد سبز» شناسایی شوند.
شاکری در پایان تأکید کرد: نتایج نهایی این ارزیابیها پس از تکمیل مراحل بررسی و جمعبندی کارشناسی اعلام و واحدهای برتر در حوزه رعایت الزامات زیستمحیطی و حرکت به سمت تولید و فعالیتهای پایدار معرفی خواهند شد.