هشدار نارنجی هواشناسی در کرمان؛ احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 15:27
کرمان- اداره کل مدیریت بحران کرمان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره‌کل مدیریت بحران استان کرمان بعد از ظهر سه شنبه در اطلاعیه ای با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از تشدید ناپایداری‌های جوی از روز پنجشنبه تا صبح شنبه خبر داد و نسبت به وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر و اختلال در حمل‌ونقل در مناطق مختلف استان هشدار داد.

بر این اساس با تقویت سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و به‌ویژه جمعه، بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای در مناطق غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین این شرایط جوی می‌تواند منجر به طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌ آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شود.

لغزندگی جاده‌ها، مه گرفتگی، کاهش دید افقی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست و احتمال اختلال در تأمین حامل‌های انرژی از جمله برق و گاز نیز وجود دارد.

در این اطلاعیه، از شهروندان خواسته شده از سفرهای غیرضروری خودداری کرده، از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی پرهیز کنند و خودروهای خود را در نزدیکی سازه‌های ناپایدار پارک نکنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.