پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در دشتی؛ همه دستگاه‌ها آماده باشند

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 15:21
بوشهر- فرماندار دشتی بر آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی در پی پیش‌بینی بارندگی‌های شدید تأکید کرد و گفت: مأموریت‌ها و مرخصی مدیران همچنان لغو و ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مقاتلی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دشتی با تبریک فرا رسیدن سال جدید و نوروز باستانی و همچنین تبریک عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان، تهاجم ددمنشانه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را محکوم و شهادت قائد امت، جمعی از مدیران، سرداران و نیز افراد و کودکان بی‌گناه را تبریک و تسلیت گفت و بر ضرورت ادامه راه شهدا تأکید کرد.

فرماندار دشتی با بیان اینکه ملت ایران در این مدت نیز همچون همیشه در صحنه ها حضور فعال داشته اند ، افزود: بدون تردید این حضور پرشور و باشکوه مردم محاسبات دشمنان را بهم زده است.

مقاتلی بیان کرد: لازم است با اعتماد به تصمیمات اتخاذی و تبعیت از رهبر انقلاب در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و خواست و اراده مردم ثابت‌قدم گام برداریم.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در تجمعات اخیر اظهار کرد: این حضور مردمی پشتوانه و پشت‌گرمی همه مسئولان نظام و نیروهای مسلح است.

مقاتلی همچنین از اقدامات نیروهای مسلح قدردانی کرد و گفت: مردم همواره در کنار و پشت سر نیروهای مسلح ایستاده‌اند و از آنان حمایت می‌کنند.

فرماندار دشتی با اشاره به شرایط جوی و پیش‌بینی بارندگی در روزهای آینده بیان کرد: مأموریت‌ها و مرخصی مدیران تا اطلاع ثانوی لغو است و با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمال صدور هشدار قرمز بارندگی تا پایان هفته وجود دارد.

آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدماتی

وی بر ضرورت حفظ آمادگی کامل نیروهای امدادی و خدماتی تأکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند هرگونه گزارش خسارت و وضعیت مناطق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فرمانداری اعلام کنند.

مقاتلی با تأکید بر تأمین سوخت ماشین‌آلات خدماتی و امدادی گفت: دستگاه‌های مرتبط باید از هم‌اکنون نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.

پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در دشتی؛ همه دستگاه‌ها آماده باشند

وی همچنین دستور داد ظرف ۲۴ ساعت آینده تمامی ۲۰ واحد خبازی تعیین شده شهرستان به سیستم دوگانه‌سوز سوخت مجهز شوند تا در شرایط احتمالی بحرانی ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشود.

فرماندار دشتی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بانکی افزود: ضروری است خدمات‌دهی خودپردازهای بانک‌ها به طور مستمر رصد شود تا مردم در دریافت خدمات مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند.

لزوم بازگشایی سریع معابر

وی بر لزوم بازگشایی سریع معابر در صورت بروز مشکل ناشی از بارندگی تأکید کرد و گفت: باید شرایط تردد مردم در شهرها و روستاها بدون مشکل فراهم شود.

مقاتلی ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها نیز باید در آماده‌باش کامل باشند و همه شرکت‌ها و مراکز اقتصادی خصوصی نیز در شرایط بحران ملزم به همکاری با دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی همچنین از مردم خواست از تجمع در کنار رودخانه‌ها و دره‌های فصلی خودداری کنند و افزود: اداره امور عشایر نیز نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عشایر برای پیشگیری از حوادث احتمالی اقدام کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.