به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بیرانوند در سخنانی با اشاره به وقوع حمله صهیونیستی و آمریکایی به منازل مسکونی شهرستان دورود، اظهار داشت: بلافاصله پس از این حمله، اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت آسیبدیدگان آغاز شده و برنامهریزی برای اسکان موقت و بازسازی واحدهای تخریبشده در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: از همان ابتدا برای اسکان موقت خانوادههای آسیبدیده، مدارس و خانههای معلم با هماهنگی وزارت کشور در نظر گرفته شد و هماهنگیهای لازم با مردم صورت گرفت.
فرماندار دورود، ادامه داد: در حال حاضر نیز مهمانسرای کارخانه سیمان برای اسکان آماده شده و هر خانوادهای که تمایل داشته باشد، میتواند در این محل مستقر شود.
بیرانوند، گفت: برای خانوادههای خسارتدیده، ودیعه مسکن و مبالغی برای تهیه لوازم و اثاثیه منزل در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: بر اساس برآورد اولیه بنیاد مسکن، ۱۵ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و حدود ۷۰ واحد نیازمند تعمیر هستند.
فرماندار دورود، گفت: سایر واحدها نیز دچار خسارتهایی مانند شکستن شیشهها شدهاند که رسیدگی به آنها توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد.
بیرانوند، افزود: افرادی که خودروهایشان در این حمله آسیبدیده است، برای تکمیل پرونده و پیگیری اقدامات لازم به فرمانداری مراجعه کنند.
وی ادامه داد: برای تمامی مجروحان پرونده تشکیل شده و روند پیگیری درمان و امور مربوط به آنها توسط بیمارستان و بنیاد شهید در حال انجام است.












