«مسافریار» آمار سفرهای نوروزی را شفاف کرد؛ جنوب مقصد اول مسافران نیست

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 10:19
سمنان- مشاور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به آمارهای سامانه «مسافریار» گفت: امسال تقاضای سفرهای نوروزی به جنوب کشور کاهش یافت و استان‌های شمالی میزبان بیشتر مسافران بودند.

هانی رستگاران در گفتگو با خبرنگار مهر، از راه اندازی سامانه «مسافریار» در مجموعه وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خبر داد و ابراز کرد: ثبت دقیق آمار گردشگران رسالت مهم این سامانه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی و گردشگری، گردشگر پذیر و ... ثبت دقیق آمار مسافران را با سامانه «مسافریار» انجام می دهند، افزود: از چهارم فروردین ماه دستگاه های اجرایی هم برای برنامه ریزی و ارائه خدمات به این سامانه دسترسی خواهند داشت.

مشاور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه سامانه «مسافریار» مهمترین رکن برنامه ریزی یعنی آمار را احصا می کند، گفت: فرآیند ثبت و پایش اطلاعات با دقت در حال انجام است.

رستگاران با اشاره به آمارهای احصایی از این سامانه تا سوم فروردین ماه بیان کرد: آمارها نشان می دهد که امسال برخلاف سال های قبل، تقاضای مسافرت های نوروزی به جنوب کشور کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشورمان و جنگ رمضان در این زمینه تاثیرگذار بوده است، تاکید کرد: استان های شمالی کشورمان امسال در طول نوروز با افزایش تقاضای سفر روبرو شده اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.