
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین پاکدل، هنرمند عرصه تئاتر، با نوشتن متنی در صفحه شخصی خود، حمله رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران را محکوم کرد.
حسین پاکدل نوشت:
بخش زیادی از آنچه میخواستم در این روز و شبهای سخت و سرنوشتساز برای میهنام بگویم، در این کتاب ناب و بیهمتا به قلم دردمند و ساحرانه بانو غادة السمان در دل جنگ و فرود بیوقفه بمب و موشک و خمپاره بر سرش، آمده است. میدانم مخاطبان این صفحه، اغلب اهل کتاباند و فرهیخته و البته وطندوست و با غیرت.
بیشک کتاب «کابوسهای بیروت» اثری بیهمتا است که هر بخش آن را چندباری خواهید خواند و تمام نشده، دوست دارید تا دوباره از اول بخوانید و با دیگران درباره آن حرف بزنید. حکایت واقعی کتاب به زمان نگارش آن، یعنی ۵۰ سال پیش برمیگردد، اما انگار حرف ما و امروز است.
اروپا پس از شرم یک نسلکشی فاشیستها، با حمایت آمریکا در قلب منطقه ما، سرزمین فلسطین را نشان کرد. کشوری جعلی به اسم اسرائیل، اختراع کرد و تخم آن را کاشت. الآن، قریب ۷۹ سال است که آن را آبیاری و مراقبت میکند. در این سالها، این موجود تا توانسته با تجاوز به اطراف، ایجاد تفرقه و تسلیح و انداختن مردم به جان هم، زیر سایه و همراهی آمریکا و سکوت اروپا کار خود را پیش برده و به تعداد سلولهای یک موجود زنده، آدم از هر صنف ترور کرده است و میکند.
رژیم صهیونیستی به سادگی با تبلیغات، معدودی اتباع بیخبر و غافل کشورها را همراه خود کرده است و مثل حمله به کشور ما، فجایع را با جنجال، توجیه میکند.
در بخشی از کتاب کابوسهای بیروت میخوانیم: «آنقدر که با خودمان میجنگیم، با دشمن واقعی خود یعنی اسرائیل نمیجنگیم. صدایی از درونم میگوید که وقتی دشمن، یکی از خودمان باشد، حتماً باید جنگیدن با او را به بعد از جنگیدن با دشمن اصلی، موکول کرد. این حرف به نظرم صحیح میآید، اما همچنان جنگ با همسایگان و عزیزانم، هر قدر هم که توجیه عقلی داشته باشد، برای من، نفرتانگیزترین کار مجاز است.»