اجرای اقتصاد مقاومتی با افزایش بهره وری و کشاورزی دانش بنیان

صدا و سیما شنبه 01 فروردین 1405 - 21:37
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد؛ با افزایش بهره‌وری در تولیدات کشاورزی و دانش‌بنیان کردن فرآیند‌ها می توانیم اقتصاد مقاومتی را در عرصه میدانی محقق سازیم.

اجرای اقتصاد مقاومتی با افزایش بهره وری و کشاورزی دانش بنیان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی» کاملا هوشمندانه است، تصریح کرد: این شعار نشان می‌دهد که تنها از مسیر همبستگی ملی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌توان بر موانع توسعه غلبه کرد.

عسکری با تأکید بر اینکه امنیت غذایی، خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و مدیریت منابع آب و خاک، خط مقدم جهاد در اقتصاد مقاومتی است، افزود: کمیسیون کشاورزی با جدیت کامل بر اجرای دقیق قوانین توسط دولت نظارت خواهد کرد تا خلأ‌های موجود در زنجیره تولید کشاورزی مرتفع شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر بخواهیم از برکات امنیت ملی برای پیشرفت اقتصادی بهره‌مند شویم، چاره‌ای جز تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و پرهیز از هرگونه دوگانه‌اندازی در عرصه داخلی نداریم.

وی افزود: در شرایطی که دشمن با جنگ ترکیبی و تحریم‌های ظالمانه، تأمین نیاز‌های اساسی مردم را هدف قرار داده است، کمیسیون کشاورزی با استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس، اجرای دقیق مواد مرتبط با بخش کشاورزی در برنامه هفتم توسعه را به صورت مستمر پیگیری می‌کند.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در تولید آبزیان، دستیابی به خودکفایی در محصولات راهبردی مانند گندم و ذرت، و حمایت از دانش‌بنیان کردن فرآیند‌های کشاورزی، از اولویت‌هایی است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را در عرصه میدانی محقق سازد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.