مردم هرمزگان از قرارگرفتن در حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند

خبرگزاری مهر شنبه 01 فروردین 1405 - 19:11
بندرعباس-کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان گفت: به شهروندان توصیه می شود از قرارگرفتن در حریم و بستر رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیده خوارزمی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان رگبار باران و رعدوبرق گاه تند بادلحظه ای و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش های این سامانه برای امروز و با تاکید بر مناطق شرقی استان پیش بینی می شود، بنابراین توصیه می شود از قرارگرفتن در حریم و بستر رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات بویژه در مناطق شرقی استان خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان ادامه داد: با تداوم وزش بادهای نسبتا شدید شرقی - جنوب شرقی دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

خوارزمی افزود: بیشینه سرعت باد در خلیج فارس در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به فعالیت سامانه بارشی در مناطق دریایی استان احتمال تندباد لحظه ای نیز وجود دارد.

خوارزمی گفت: برای روز دوشنبه، سوم فروردین نیز ورود موج بارشی جدید در استان پیش بینی می شود که تا روزهای پایانی هفته در سطح استان فعالیت خواهد داشت که فعالیت این سامانه موثرتر و قوی تر خواهد بود.

وی یادآور شد: توصیه می شود تمهیدات لازم بویژه برای روزهای پایانی هفته در سطح استان صورت پذیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.