هشدار سطح نارنجی در استان بوشهر صادر شد

خبرگزاری مهر شنبه 01 فروردین 1405 - 15:54
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار سطح نارنجی در استان و وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج دریا خبر داد.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید از سمت جنوب شرقی همراه با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که سرعت آن گاهی بیش از ۶۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج در سواحل استان به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در برخی نقاط ساحلی به ۲۷۰ سانتیمتر بیان کرد: این هشدار تا روز دوشنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۵ ادامه دارد و منطقه اثر این سامانه، به‌تناوب سواحل و فراساحل استان بوشهر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس موجب اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه برای شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و شناورهای تفریحی خواهد شد.

مساعدی افزود: در این شرایط در سواحل استان بوشهر خطر غرق‌شدگی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و نیز خطر غرق‌شدگی شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود از هرگونه تردد دریایی به‌ویژه توسط شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین شنا در سواحل ممنوع است و برای جلوگیری از خسارات احتمالی، دستگاه‌های مسئول و فعالان دریایی باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.