
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ثنا صادقی گفت: من اصلا دوست ندارم به آن روزها برگردم. صادقانه بگویم، سختترین، پراسترسترین و بدترین روزهای عمرم را پشت سر گذاشتم، روزهایی که تحت فشار زیادی قرار داشتیم و هر لحظه آرزو میکردیم از آن خلاص شویم.
بازیکن تیم فوتبال زنان کشورمان افزود: وقتی تیم وارد استرالیا شد، حاشیهها و شیطنتها شروع شد و اوج گرفت. این حاشیهها در روحیه همه اعضای تیم تاثیر منفی گذاشت، چند روز پیش، آقای مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در مصاحبهشان به طور مفصل، توضیحاتی در مورد آنچه در استرالیا بر تیم فوتبال زنان ایران گذشت، ارائه داد. باور کنید تمرکز بازیکنان به هم ریخته بود، جنگ تحمیلی شروع شده بود و همه نگران ایران بودند. اخبار تلخ از کشورمان مخابره میشد و تمام فکر و ذهنمان این بود که اعضای خانواده، دوستان و آشنایان مان در چه وضعیتی هستند و نگران سلامتی آنان بودیم.
صادقی عنوان کرد: اگر حملات وحشیانه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل به ایران نبود، تیم ملی زنان ایران نتایج بسیار بهتری در مسابقات جام ملتهای آسیا کسب میکرد. تیمی که بازیکنان ممتازی داشت و از کادر فنی مجرب بهرهمند بود، اما نتوانست به آنچه استحقاق و لیاقت داشت، برسد. همه ما در طول مسابقات نگران بودیم، در تمرینات روحیه نداشتیم، وقتی میدیدیم که مردمانمان و کشورمان زیر موشک و بمباران هستند، روحیهای نداشتیم.
ثنا صادقی، یکی از همین دختران فوتبالیست پرافتخار ایران است، دختری که وقتی در استرالیا با پیشنهادهای وسوسهانگیز مبنی بر پناهندگی روبهرو شد، با قاطعیت تمام، این پیشنهادات را رد کرد و فقط یک جمله بر زبان آورد: تمام استرالیا و آمریکا فدای یک تار موی پدر و مادر و کشورم ...
صادقی و هم تیمیهایش نه تنها به این پیشنهادها «نه» گفتند، بلکه با بازگشت به وطن، پاسخی دندانشکن به تمامی کسانی دادند که تصور میکردند میتوانند با دلار، ماشینهای لوکس و خانههای لاکچری هویت و عزت ایرانی را خدشهدار کنند.