کرمانشاه در سایه تهدید/ موزه‌ها و آثار باستانی پشت«سپر آبی» رفتند! 🛡️

خبرآنلاین پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 12:08
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: به دلیل تهدیدات امنیتی، موزه‌ها و اماکن تاریخی تعطیل و تحت حفاظت ویژه قرار گرفتند.

کیومرث اعظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین در استان کرمانشاه، اظهارکرد: به منظور حفاظت و صیانت از بناها و آثار تاریخی استان، اماکن و آثار تاریخی استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی افزود: در بین اماکن و آثار تاریخی استان، به جز تکیه معاون الملک و بیگلربیگی که در بافت تاریخی شهر کرمانشاه قرار دارند، درب‌های مجموعه جهانی بیستون، تاق بستان و معبد آناهیتا که ورودی دارند نیز تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد:مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه اختیار فعالیت بناها و اماکن تاریخی به استانداران واگذار شده است، استاندار کرمانشاه نیز می‌تواند هر زمان که شرایط مساعد باشد، دستور بازگشایی این مجموعه‌ها را صادر کند.

وی گفت: باتوجه به حمله رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار به خاک کشور، به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان به استناد شیوه نامه‌های ابلاغی مربوط به این شرایط، نشان سپر آبی در اکثر بناها و اماکن تاریخی در معرض خطر استان نصب شده است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.