
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ربیع الله قربانی، رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران در ادامه برنامه بازدیدهای میدانی و مستمر، با حضور در مجتمعهای قضائی شهید صدر و شهید مفتح از بخشهای مختلف این دو مجتمع بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت شعب و نحوه ارائه خدمات قضائی به مراجعان قرار گرفت.
این بازدید با هدف پیگیری منویات رئیس قوه قضائیه و تأکیدات ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره ارتقای کیفیت خدمترسانی و نظارت بر عملکرد واحدهای قضائی انجام شد.
در ابتدای این حضور میدانی، رئیس کل محاکم تهران با حضور در میان کارکنان و قضات این دو مجتمع با عرض سلام و خداقوت، از تلاشها و زحمات جهادی همکاران قضائی و اداری که در شرایط حساس کشور با جدیت و مسئولیتپذیری در حال انجام وظایف خود هستند، قدردانی کرد و خدمترسانی مستمر به مردم را از مهمترین رسالتهای دستگاه قضائی برشمرد.
در ادامه این بازدید، وی با حضور در بخشها و شعب مختلف از جمله اجرای احکام مدنی، روند رسیدگی به پروندهها و نحوه ارائه خدمات به مراجعان را به صورت میدانی رصد کرد و عملکرد همکاران را از حیث کمی و کیفی مورد بررسی قرار داد. در این بازدید بر دقت در رسیدگیها، تسریع در فرآیندهای قضائی و تکریم ارباب رجوع تأکید شد.
رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران همچنین در دیداری صمیمانه با همکاران قضائی و اداری، ضمن گفتوگو درباره مسائل جاری مجتمعها، دیدگاهها و پیشنهادهای آنان را درباره بهبود روند رسیدگیها و ارتقای کیفیت خدمات قضائی استماع کرد.
در ادامه، نشست قضائی با حضور سرپرستان و مدیران مجتمعهای قضائی شهید صدر و شهید مفتح برگزار شد که در آن موضوعات مرتبط با نحوه رسیدگی به پروندهها، مدیریت پروندههای موجود و راهکارهای افزایش سرعت و دقت در رسیدگیهای قضائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جریان این دو بازدید، برخی مشکلات و درخواستهای همکاران نیز مطرح شد که قربانی ضمن بررسی موارد مطرحشده، دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مسائل موجود صادر کرد.
همچنین در حاشیه این بازدید، ملاقات مردمی با برخی از مراجعان انجام شد و رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران به صورت مستقیم مسائل و درخواستهای آنان را مورد رسیدگی قرار داد و بر لزوم تلاش همهجانبه برای حل مشکلات مردم و جلوگیری از معطل ماندن امور آنان تأکید کرد.
در همین زمینه و در اجرای بخشنامه رئیس کل دادگستری استان و به دستور رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضائی و ستادی رئیس کل محاکم در امور اجرایی، نظارت و ارزیابی، اجرای احکام مدنی و صلح نیز به صورت همزمان از مجتمعهای قضائی عدالت، شهید باهنر، شهید مدرس، نیابت، دعاوی تجاری، صلح شماره دو، صلح نه، صلح دوازده، خانواده، محلاتی و بعثت بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند خدمترسانی به مراجعان و فعالیت شعب قرار گرفتند.