بارگیری 13 نفتکش غول‌پیگیر در خارک از آغاز حمله آمریکا به ایران

اقتصادنیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 05:05
اقتصادنیوز:فایننشال تایمز نوشت: حداقل 13 نفتکش فوق‌غول‌پیکر از ابتدای جنگ در پایانه نفتی خارک بارگیری داشته‌‌‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، فایننشال تایمز نوشت: از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل، دست‌کم 13 نفتکش فوق‌غول‌پیکر در پایانه اصلی صادراتی ایران درجزیره خارک، نفت بارگیری کرده‌اند.

در این مدت حدود 24 میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.

طبق برآورد شرکت‌های داده انرژی، ایران از زمان آغاز جنگ روزانه حدود 1.5 تا 1.6 میلیون بشکه نفت در نفتکش‌ها بارگیری کرده است.

این مقدار صادرات حدود 140 میلیون دلار درآمد روزانه ایجاد می‌کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.