اورژانس کرمانشاه از انتقال ۱۵۰۰ مجروح از آغاز جنگ خبر داد

خبرگزاری مهر سه شنبه 26 اسفند 1404 - 00:03
کرمانشاه- رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انتقال حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مجروح از آغاز جنگ خبر داد و گفت: ۷۵ درصد مجروحان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

مسعود قلعه‌سفیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امدادرسانی از ابتدای جنگ اظهار کرد: از آغاز جنگ تا کنون حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مجروح توسط نیروهای اورژانس جابه‌جا و برای دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مجروحان را شهروندان عادی تشکیل می‌دهند، افزود: بر اساس آمار ثبت‌شده، حدود ۷۵ درصد از مجروحان منتقل‌شده غیرنظامی بوده‌اند که توسط نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی خدمات اولیه درمانی دریافت کرده و سپس به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های عملیاتی اورژانس در استان عنوان کرد: در حال حاضر سه دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در استان فعال است که برای مدیریت حوادث با تعداد مصدوم بالا و انتقال گروهی مجروحان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قلعه‌سفیدی همچنین از به‌کارگیری ناوگان موتورلانس در عملیات امدادی خبر داد و تصریح کرد: در کنار اتوبوس‌آمبولانس‌ها، ۱۰ دستگاه موتورلانس نیز در نقاط مختلف استان فعال است تا در شرایط ترافیکی یا مواقعی که دسترسی سریع به محل حادثه ضروری است، نیروهای اورژانس بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مصدومان خدمات‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات امدادرسانی در سطح استان با هماهنگی مناسب میان نیروهای اورژانس، مراکز درمانی و سایر دستگاه‌های امدادی در حال انجام است و تلاش می‌شود خدمات درمانی و انتقال مجروحان با سرعت و کیفیت مطلوب صورت گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.