پزشکیان: جمهوری اسلامی ایران تسلیم زورگویان نخواهد شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 25 اسفند 1404 - 21:45
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران تسلیم زورگویان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما از جامعه جهانی انتظار داریم که این تجاوز را محکوم کرده و متجاوزان را به احترام به قوانین بین‌المللی متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، در شبکه ایکس نوشت: در گفتگو با رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کردم که ایران این جنگ وحشیانه را آغاز نکرده است.

وی افزود: دفاع در برابر تهاجم یک حق طبیعی است که ما آن را خوب بلدیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش پایگاه‌های آمریکا در منطقه اظهار داشت: استفاده از پایگاه‌های آمریکا در منطقه بر علیه ایران با هدف برهم‌زدن روابط ما با همسایگانمان باید متوقف شود.

پزشکیان تأکید کرد: صلح و ثبات در منطقه با نادیده گرفتن تجاوز صهیونیستی-آمریکایی به کشورمان محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تسلیم زورگویان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما از جامعه جهانی انتظار داریم که این تجاوز را محکوم کرده و متجاوزان را به احترام به قوانین بین‌المللی متقاعد کند.

رئیس‌جمهور ایران در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ماهیت تجاوز صورت گرفته گفت: شروع جنگ بر اساس اطلاعات نادرست و با هدف کشورگشایی، عملی قرون وسطایی در قرن بیست و یکم است.

پزشکیان با بیان اینکه «صحبت از توقف تجاوز، تا اطمینان از عدم حمله به سرزمین‌مان بی‌معنی است»، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تجاوز به خاک کشور تأکید کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.