شمخانی کنترل مقتدرانه و هوشمندانه بر تنگه هرمز را ایجاد کرد

همشهری آنلاین دوشنبه 25 اسفند 1404 - 17:54
فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در دوره فرماندهی شهید شمخانی کنترل مقتدرانه و هوشمندانه جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز عملیاتی شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار پاسدار حسین علایی در مراسم بزرگداشت شهید دریاسالار علی شمخانی با تبیین نقش او در شکل گیری، تقویت و توسعه قدرت دریایی ایران گفت: در دوره فرماندهی ایشان در نیروی دریایی سپاه و بعد در سایر مناصب نظامی، قدرت دریایی ایران توسعه یافت.

وی افزود: این روزها شاهد زمینگیر شدن آمریکا در تنگه هرمز و خلیج فارس هستیم. آمریکایی ها در این منطقه به ستوه آمده اند. کنترل تنگه هرمز از زمان جنگ هشت ساله مطرح بود اما ساختاری که بتواند این کار را عملیاتی کند، نداشتیم. در دوره شهید شمخانی این ساختار ایجاد شد و امروز ایران مقتدرانه و هوشمند بر تنگه هرمز و عبور و مرور کشتی ها و ناوها کنترل و نظارت دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.