وزیر دادگستری: حملات آمریکا و دشمن صهیونی نقض حقوق کودکان است

صدا و سیما دوشنبه 25 اسفند 1404 - 17:22
وزیر دادگستری در نامه‌ای به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا به قلمروی سرزمینی کشور جمهوری اسلامی ایران را جنگی نامشروع عنوان کرد که منجر به شهادت رهبر عظیم الشأن کشورمان، برخی مقامات کشوری و غیرنظامیان زیادی شده است.

وزیر دادگستری: حملات آمریکا و دشمن صهیونی نقض هدفمند و فراگیر حقوق کودکان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در نامه‌ای خطاب به «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا به قلمروی سرزمینی کشور جمهوری اسلامی ایران را جنگی نامشروع عنوان کرد که منجر به شهادت رهبر عظیم الشأن کشورمان، برخی مقامات کشوری و غیرنظامیان زیادی شده است.

وزیر دادگستری در این نامه با جنایتکارانه خواندن تجاوز وحشیانه آمریکا و اسراییل به کشورمان آورده است: در این حملات همچنین اصول بنیادین و تعهدات حقوق بین‌الملل بشردوستانه از جمله اصل تفکیک، تناسب و احتیاط نیز نقض شده و بدون شک مصداق بارز جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. تجاوز نظامی به قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، نه‌تنها حمله به یک کشور مستقل و متعهد به منشور ملل متحد است؛ بلکه حمله‌ای آشکار به ارزش‌­های جهانی، کرامت و حقوق انسانی و بنیان‌های نظم حقوقی بین‌­المللی به ویژه نقض صریح کنوانسیون ۱۹۸۹ حقوق کودک، به عنوان حقوق بشری‌ترین کنوانسیون بین‌المللی است.

رحیمی در نامه خود خطاب به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی آورده است: انتظار داریم که مقامات و نهاد‌های آن سازمان مهم و ارزشمند بین‌المللی به ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، همگام با ندای عدالت و هنجار‌های حقوق بین‌الملل اقدامی مؤثر و بازدارنده برای پایان دادن به این تجاوز و پاسخگو نمودن مرتکبین آن اتخاذ نموده و این مطالبه به کشور‌های عضو نیز منعکس گردد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.