
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «فرهاد سرگلزایی» در آیین بهرهبرداری همزمان این طرحها با اشاره به پروژههای آبرسانی گفت: طرح ارتقای سطح بهرهمندی و رفع تنش آبی شهر ادیمی با صرف اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال برای بهبود تأمین آب شرب ۱۴ هزار نفر اجرایی شده است.
وی افزود: در این طرح، خط انتقال آب به قطر ۴۰۰ میلیمتر و به طول ۴.۵ کیلومتر از ناحیه غربی زابل تا شهر ادیمی اجرا و به بهرهبرداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب سیستان و بلوجستان بیان کرد: طرح اجرای خط انتقال آب به ساکنان شهر بنجار دیگر اقدام مهم در این حوزه است که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.
سرگلزایی تصریح کرد: این خط انتقال به طول ۵ کیلومتر از ناحیه شرقی زابل، با هدف ارتقای سطح خدمات آبرسانی برای ۶۰۰۰ ساکن این شهر اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح اصلاح و توسعه شبکه جمعآوری فاضلاب بخشی از نواحی شهر زابل با سرمایهگذاری ۶۰۰۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسیده است.
وی در تشریح جزئیات این طرح افزود: این طرح شامل اصلاح خط انتقال فرسوده فاضلاب در خیابانهای طالقانی، هیرمند و رجایی و همچنین توسعه شبکه جمعآوری فاضلاب در محله دانشگاه شهر زابل است.
سرگلزایی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش در بخش اصلاح شبکه فاضلاب ۸۶ هزار نفر و در بخش توسعه ۳۰ هزار نفر است، تصریح کرد: حجم عملیات اجرایی این پروژه شامل توسعه و جمعآوری شبکه فاضلاب به طول ۹۰۰۰ متر بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در خصوص جزئیات فنی اجرا گفت: اصلاح و بازسازی شبکه در اقطار ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر و به روشهای ترانشه باز، لولهرانی و سپرکوبی به طول ۵۰۰۰ متر انجام شده است که گامی مؤثر در ارتقای بهداشت عمومی و رفع مشکلات ساکنان زابل محسوب میشود.