به گزارش اقتصادنیوز، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در حالی وارد روز هفدهم میشود که روز گذشته چندین صدای انفجار در تهران، اصفهان، همدان و کرمانشاه به گوش رسید.
البته حملات تنها یک طرفه نبود و چندین موج حملات موشکی سپاه به اهداف آمریکایی و اسرائیلی نیز از سوی سپاه پاسداران رقم خورد.
«اقتصادنیوز» در هفدهمین روز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به مثابه شانزدهمین روز گذشته مهمترین اخبار مرتبط با این عملیات نظامی را منتشر می کند.
**********************
در پی حمله هوایی آمریکایی-اسرائیلی شامگاه یکشنبه ۲۴ اسفندماه و شنیده شدن صدای جنگنده و انفجاردر غرب تبریز، پدافند برای مقابله با اهدف متخاصم فعال شد.
سردار علیمحمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی ضمن رد ادعای آمریکا مبنی بر نابودی نیروی دریایی ایران، اظهار داشت: مگر ترامپ نمیگوید نیروی دریایی ایران را نابود کرده؟ پس اگر جرئت دارد ناوهایش را وارد منطقه خلیجفارس کند.
وی با بیان اینکه قدرت پدافندی کشور نسبت به جنگ 12 روزه افزایش چشمگیری داشته است، افزود: حدود 700 موشک و 3600 پهپاد تاکنون به اهداف آمریکایی و صهیونیستی شلیک شده است.
سخنگوی سپاه با تأکید بر حاکمیت کامل ایران بر تنگه هرمز، گفت: تنگه هرمز کاملا در مدیریت نیروی دریایی سپاه است و ایران حاکمیت کامل دارد.
سردار نائینی همچنین به توان موشکی ایران اشاره کرد و گفت: موشکهایی که الان استفاده میشود متعلق به یک دهه قبل است و بسیاری از موشکهایی که از جنگ 12 روزه تا جنگ رمضان تولید کردهایم هنوز بکار گرفته نشده است.
وی اعلام کرد: این چهارشنبه، چهارشنبهای دشمنسوز خواهد بود. پایان جنگ زمانی است که دشمن بازدارندگی نظامی و اجتماعی ما را باور کرده باشد. ما دنبال تنبیه متجاوز هستیم و حملات سنگین و مخرب خود را به دشمن ادامه میدهیم.
سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتمالانبیاطی سخنانی گفت: حضور ناو هواپیمابر جرالد فورد آمریکا در دریای سرخ به عنوان تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد.
وی ادامه داد: لذا مراکز لجستیکی و خدمات دهی به ناوگروه یاد شده در دریای سرخ به عنوان هدف نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
استاندار تهران از آسیب جزئی و کلی به ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان تهران برای اثر حملات هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.
پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.
منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجاردر قشم و بندرعباس خبر دادند.
صدای انفجار ناشی از تجاوز تروریستهای آمریکایی صهیونیستی در حوالی شهر بندرعباس و جزیره قشم شنیده شد.
سردار تنگسیری در این توییت نوشت: «آمریکا شما را فدای منافع خود کرد ، اخراج آمریکا از منطقه تنها راه اتحاد است».
سردار سیدمجید موسوی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: «با اطمینان به وعده صادق الهی، امروز موشکهای سنگین، سریع و دو مرحلهای سجیل راهی مراکز فرماندهی و کنترل عملیاتهای هواپایه رژیم صهیونی شدند.»
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاهدر صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ایران را یکبار با تنگه هرمز آزمودید.
اگر کنترل هوشمند تنگه، شاخص جدیدی از قیمت نفت برایتان ترسیم کرد، حمله به خارک معادله سهمگین و جدید دیگری از نرخ و توزیع انرژی را در جهان برایتان خواهد ساخت.»
این خبر در حال تکمیل است ...