آمادگی اورژانس مشهد برای مراسم چهارشنبه‌سوری ۱۴۰۴

خبرآنلاین یکشنبه 24 اسفند 1404 - 14:21
مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما مطابق سال‌های قبل برای چهارشنبه‌سوری آماده‌باش هستیم، پایگاه‌های ما از نظر تجهیزات و نیرو آماده هستند و پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت بحران انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمد علیشاهی در گفت‌وگویی از آمادگی آورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای چهارشنبه‌سوری خبرداد و اظهارکرد: خوشبختانه تاکنون حادثه مرتبط با چهارشنبه‌سوری در حوزه فوریت‌های پزشکی به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ما مطابق سال‌های قبل برای چهارشنبه‌سوری آماده‌باش هستیم، گفت: پایگاه‌های ما از نظر تجهیزات و نیرو آماده هستند و پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت بحران انجام شده است، اما امیدواریم که با توجه به وقایع اخیر در کشور هم به لحاظ امنیتی و هم حفاظت از جان و مال مردم، شهروندان امسال چهارشنبه‌سوری را برگزار نکنند. ما ۳۳ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس را هم در حالت آماده‌باش قرار دادیم تا در صورت نیاز خدمات لازم را ارائه دهند.

علیشاهی افزود: تلاش ما این است که در این وضعیت جنگی و وضعیت فوق‌العاده‌ای که در کشور داریم، کلیه آمبولانس‌ها و ظرفیت بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی به طور کامل در اختیار شهروندان باشد تا اگر اتفاقی هم افتاد، ما بتوانیم خدمات را بموقع و سریع به شهروندان ارائه دهیم.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: متأسفانه سال‌‎های قبل باوجود همه اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام دادیم، باز هم برخی از افراد به هشدارهای ما توجه نکردند و شاهد حوادث بسیار دلخراشی از جمله قطع عضو، آسیب به چشم و سوختگی‌های شدید بودیم که تأثیرات بسیار وحشتناکی روی خانواده و شخص گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد بسیار ناگوار آسیب‌زدن به آمبولانس‌ها است، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد ناآگاه، عمداً یا سهواً با پرتاب نارنجک و مواد اشتعال‌زا به آمبولانس‌‎هایی که در حال انتقال بیمار هستند، موجب صدمه به این آمبولانس‌ها می‌شوند.

علیشاهی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور، با این‌گونه اقدامات به‌شدت برخورد خواهد شد. آمبولانس‌ها جزو مواردی هستند که باید ۱۰۰درصد در اختیار و در آماده‌باش کامل باشند. تأمین و بازسازی آمبولانس‌ها برای ما حائز اهمیت است؛ بنابراین از سیستم قضایی و انتظامی درخواست کردیم که با این‌گونه افراد به‌شدت برخورد قانونی داشته باشند.

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما در مرکز ارتباطات، مرکز پاسخگویی ۱۱۵ و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی که کار انتقال بین بیمارستانی بیماران و توزیع بیماران را برعهده دارند، افزایش نیرو را پیش‌بینی کردیم تا هیچ فردی پشت خط تلفن ۱۱۵ منتظر نماند.

وی اضافه کرد: از افراد مزاحم هم درخواست داریم که در این ایام مزاحمت‌های خود را کاهش دهند و شهروندان نیز از سؤالات و تماس‌های نامرتبط پرهیز کنند و از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی بپرهیزند تا ظرفیتی که الان داریم، به صورت کامل در اختیار روزهای ویژه و شرایط پیش رو قرار بگیرد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.