ترامپ، ناوهای زیبا و باتلاق هرمز

افکار نیوز یکشنبه 24 اسفند 1404 - 07:16
رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هر کشوری که نفتش را از تنگه هرمز دریافت می‌کند خودش از آن مراقبت کند.

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که قبل از آغاز جنگ مدعی بود که بدون کمک هیچ کشوری با ارسال «چند ناو زیبا» می‌تواند ایران را به تسلیم وادار کند اکنون خواستار کمک کشورهای دیگر برای بازگشایی تنگه هرمز شده است.او هنگامی که انگلیس اجازه استفاده آمریکا از پایگاه دیه گو گارسیا را صادر کرد، گفته بود که آمریکا جنگ را برنده شده و دیگر نیازی به کمک هیچ متحدی نیست.

حالا ترامپ در اظهارنظری جدید گفته است: «هماهنگی‌ها در خصوص (بازگشایی) تنگه هرمز بایستی از ابتدا یک تلاش جمعی می‌بود اما حالا همین اتفاق خواهد افتاد.وی گفت: «کشورهای جهان که نفت خود را از طریق تنگه هرمز دریافت می‌کنند، باید خودشان از این آبراه مراقبت کنند و ما کمک زیادی خواهیم کرد».

ترامپ اضافه کرد: «آمریکا همچنین با این کشورها هماهنگی خواهد کرد تا همه چیز سریع، روان و خوب پیش برود. این همیشه باید یک تلاش جمعی می‌بود و حالا چنین خواهد بود».

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.