شهباز شریف: پاکستان همواره در کنار عربستان خواهد ایستاد

مشرق نیوز جمعه 22 اسفند 1404 - 12:59
نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با ولیعهد عربستان تصریح کرد اسلام‌آباد همواره در کنار ریاض خواهد ایستاد.

به گزارش مشرق، «محمد شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته(پنجشنبه ۲۱ اسفند) در شهر جده با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی شهباز شریف در بیانیه‌ای با «محدود» توصیف کردن این دیدار افزود، در این نشست «عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان و «محمد اسحاق دار» وزیر خارجه پاکستان نیز حضور داشتند.

بر اساس این بیانیه، نخست‌وزیر پاکستان ضمن قدردانی از حمایت‌های ریاض از اسلام‌آباد، «همبستگی کامل و حمایت پاکستان از عربستان سعودی را در این شرایط دشوار اعلام کرد».

بیانیه افزود دو طرف در ادامه، به تبادل نظر درباره تحولات اخیر منطقه پرداختند و بر همکاری مشترک برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای توافق کردند.

کشور پاکستان , نخست وزیر پاکستان , ارتش پاکستان , عربستان سعودی , محمد بن سلمان ,

نخست‌وزیر پاکستان همچنین تأکید کرد: اسلام‌آباد همواره در کنار عربستان سعودی خواهد ایستاد و برای تحقق خواست مشترک دو کشور در زمینه صلح و ثبات منطقه تلاش خواهد کرد.

گفتنی است این دیدار یک روز پس از تماس تلفنی شهباز شریف با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران در چارچوب سفری کوتاه و پیش‌بینی نشده به عربستان انجام شد که مقامات پاکستانی آن را بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد برای کاهش تنش‌ها میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان می‌کنند.

پزشکیان در تماس با شهباز شریف با تأکید بر راهبرد دفاعی ایران تصریح کرده بود جمهوری اسلامی ایران قصد هدف قرار دادن یا درگیری با کشورهای منطقه را ندارد و تنها پایگاه‌هایی که از مبدأ آن‌ها به خاک ما حمله می‌شود، در چارچوب حق دفاع مشروع، هدف قرار خواهند گرفت.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.