تاکید عراقچی بر ضرورت ایفای نقش بریکس برای حمایت از امنیت منطقه

همشهری آنلاین جمعه 22 اسفند 1404 - 10:35
عراقچی در تماس تلفنی با همتای هندی خود بر ضرورت ایفای نقش بریکس برای حمایت از امنیت منطقه تاکید کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همتای هندی را در جریان آخرین وضعیت ناشی از تجاوزات و جنایات ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و پیامدهای آن بر ثبات و امنیت منطقه و جهان قرار داد و بر اراده راسخ دولت و مردم و نیروهای مسلح کشورمان برای اعمال حق مشروع دفاع از خود در مقابل متجاوزان تاکید کرد.

عراقچی بر لزوم محکومیت تجاوز نظامی علیه ایران از سوی مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد و با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه بریکس به عنوان مجمعی برای توسعه همکاری‌های چندجانبه، ایفای نقش سازنده این نهاد را در مقطع کنونی برای حمایت از ثبات و امنیت منطقه و جهان ضروری دانست.

وزیر امور خارجه هند در این تماس با اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی، همچنین اهمیت یافتن راهی برای تقویت ثبات و امنیت پایدار در منطقه را بعنوان یک نیاز جمعی مورد تاکید قرار داد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.