روستاهای در مسیر سد تنگ سرخ یاسوج جا به جا می شوند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 13:25
یاسوج-استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تدابیر اتخاذ شده برای جابه‌جایی روستاهای در مسیر سد تنگ سرخ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یداله رحمانی در بازدید از سد در حال ساخت تنگ سرخ شهرستان بویراحمد، گفت: روند پیشرفت فیزیکی مطابق برنامه در حال انجام است.

وی با تاکید بر احقاق حقوق مالکین، باغ داران و کشاورزان این منطقه، اظهار کرد: در صورت آبگیری سد در آینده، میزان وسیعی از زمین ها به زیر آب می‌رود که احقاق حقوق مردم و مالکین اراضی بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تدابیر مناسب و برنامه‌ریزی‌های جامعی برای جابه‌جایی بعضی روستاها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای نگاه جامعی به همه مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید صورت پذیرد.

رحمانی تأکید کرد: بنیاد مسکن به صورت جدی در حال پیگیری جابه جایی برخی از روستاها است تا مردم و ساکنین منطقه دچار خسران نشوند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری مردم و همت مسئولین، این پروژه که یکی از مهمترین پروژه ها در حل تنش آبی منطقه و شتاب دهنده توسعه استان است به زودی در مرحله بهره‌برداری قرار گیرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.