یک مقام ارشد نظامی در ایران در گفتگو با المیادین: با شرایط تداوم تجاوزات ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی به مردم ایران و زیرساختهای خدماتی، اجازه صادرات یک لیتر نفت از منطقه را تا اطلاع ثانوی به طرف متخاصم و شرکایش نخواهیم داد.
تجارت در شرایط جنگی تابع شرایط امنیت است. مدیریت تنگه هرمز در شرایط جنگ، تابع قوانین جنگ خواهد بود. امنیت برای همه و ناامنی برای همه خواهد بود.
وی با اشاره به سوق یافتن نظامیان آمریکایی و صهیونیستی به سمت رفتارهای نامتعارف پس از شکست طرح های تهاجمی علیه ایران افزود:
تداوم شرارت های ناجوانمردانه آمریکاییها ما را به سمت سناریوهای پرشدت سوق خواهد داد. دست ما برای توسعه جنگ باز است.