پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی برای آزادسازی ذخایر نفتی

عصر ایران چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 10:21
آژانس بین‌المللی انرژی در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه که به بحران انرژی در جهان دامن زده است، پیشنهاد بزرگترین آزادسازی نفت از ذخایر راهبردی را ارائه کرد.

کشورهای عضو این آژانس امروز چهارشنبه تصمیم می‌گیرند که آیا در تلاش برای مهار بهای نفت خام، ذخایر نفتی خود را آزاد کنند یا خیر.

به گزارش ایرنا، مقامات آگاه در همین زمینه اعلام کردند: آژانس بین‌المللی انرژی بزرگترین آزادسازی ذخایر نفتی در تاریخ خود را برای کاهش قیمت نفت خام به دلیل جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران پیشنهاد داده است.

مقامات می گویند این آزادسازی از ۱۸۲ میلیون بشکه نفتی که ۳۲ کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی در دو آزادسازی در سال ۲۰۲۲ به دلیل حمله روسیه علیه اوکراین را آغاز کرد، فراتر خواهد رفت.

این پیشنهاد در یک جلسه اضطراری منتشر شده و چنانچه هیچ یک از اعضا با آن مخالفت نداشته باشند، اجرایی می شود.

این روزنامه آمریکایی یادآور شده که از زمان آغاز تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران در ۹ اسفند بهای جهانی نفت تا ۴۰ درصد رشد داشته است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.