به گزارش خبرگزاری مهر ، شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر استان تهران در جلسه بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی به جنگ زدگان که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، گفت: در تهران ۵ منطقه عملیاتی شکل گرفته است و امدادرسانی همه جانبه به شهروندان آسیب دیده بر اثر حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی با جدیت ادامه دارد.
وی افزود: هلال احمر تمام داشتههای خود از جمله تیم های آنست، آواربرداری، جست و جو، نجات، درمان و حمایت روانی خود را پای کار آورده تا آلام مردم را کاهش دهد.
فتحی ادامه داد: در حمله به محدوده رسالت شاهد جنایتی فجیع بودیم که جان چندین غیرنظامی را گرفت و تا شعاع ۵۰۰ متری به خانههای اطراف آسیب وارد کرد. با این وجود امدادگران هلال احمر خود را سپر بلای مردم کردند و با حضور به موقع در محل حمله، تعدادی از شهروندان را با جانفشانی از زیر آوار به صورت زنده خارج کنند. در این ماموریت اتفاقات بزرگی رخ داد و امدادگران بارها از خودگذشتگی کردند تا تعدادی از شهروندان نجات پیدا کنند.
فتحی تصریح کرد: تجربیات گذشته به ما کمک کرد تا نیروهای خود را در تمام نقاط خطر سطح شهر تهران مستقر کنیم و با سرعت بالایی به محل حادثه برسیم و این روند سبب شد تا جانهای بیشتری نجات پیدا کنند.
وی افزود: روحیه امدادگران هلال احمر بی نظیر است و هیچ هراسی از هیچ خطری ندارند و با تخصص و توانایی فنی که دارند در تمام نقاط حاضر بوده و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.







