سوئیس: حملات علیه ایران غیرقانونی است

رکنا یکشنبه 17 اسفند 1404 - 15:16
وزیر دفاع سوئیس، جدیدترین شخصیتی است که مخالفتش را با حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران ابراز کرد.
سوئیس: حملات علیه ایران غیرقانونی است

به گزارش رکنا، مارتین فایستر، وزیر دفاع سوئیس، با اعلام این که حملات آمریکا و رژیم صهیونی به ایران نقض قوانین بین‌المللی است، به جمع رهبران اروپایی پیوست که نسبت به این درگیری ابراز نگرانی کرده‌اند.

فایستر در مصاحبه با روزنامه زونتاگس‌تسایتونگ گفت: شورای فدرال (کابینه سوئیس) معتقد است حمله به ایران نقض قوانین بین‌المللی است. این اقدام از نظر ما نقض منع استفاده از زور محسوب می‌شود.

کارشناسان حقوقی معتقدند بسیاری از کشورها این حملات را طبق منشور سازمان ملل غیرقانونی می‌دانند، چون کشورهای عضو بدون مجوز سازمان ملل یا در چارچوب دفاع مشروع حق استفاده یا تهدید به استفاده از زور را ندارند.

به نقل از رویترز، وزیر دفاع سوئیس با اشاره به تمام کشورهای ناقض از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا و اسرائیل از هوا به ایران حمله کردند. آنها قوانین بین‌المللی را نقض کردند.

این اظهارات همسو با اظهارات لارس کلینگ‌بایل، معاون صدراعظم و وزیر دارایی آلمان است که به روزنامه‌ RND گفت تردید جدی نسبت به مشروعیت این جنگ تحت قوانین بین‌المللی دارد.

کلینگ‌بایل به‌شدت با هرگونه مشارکت احتمالی آلمان در جنگ مخالفت کرد و گفت: من واضح می‌گویم؛ این جنگ ما نیست و ما در این جنگ شرکت نخواهیم کرد.

او نسبت به خطر بزرگ سقوط به جهانی که در آن دیگر هیچ قانونی حاکم نیست هشدار داد و گفت: ما نمی‌خواهیم در جهانی زندگی کنیم که فقط قانون زورمداران حاکم است.

اسپانیا نیز حملات آمریکا و اسرائیل به ایران را نسنجیده و غیرقانونی خوانده است.

 

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.