به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با ایندیپندنت عربی گفت: من و همتای سعودیام بهطور مستمر در تماس هستیم و مقامهای سعودی به ما اطمینان دادهاند که بهطور کامل متعهدند اجازه ندهند از خاک، آبها یا حریم هواییشان علیه ایران استفاده شود.
وی افزود: تماسهای ما ادامه دارد و امیدواریم برادران سعودی نیز به توافق پکن پایبند بمانند.
عراقچی تاکید کرد: مسئولیت تشدید تنشها را متوجه واشنگتن و تلآویو است. تجاوز آمریکا و اسرائیل کل منطقه را در معرض خطر قرار داده است. ایران ،همسایگان خود را دشمن نمیداند.
وی خاطر نشان کرد: ما دوست همسایگان خود هستیم. حضور پایگاههای آمریکایی در منطقه چیزی جز ناامنی به همراه نداشته است. این جنگ بر منطقه تحمیل شد، اما ما به متجاوز درسی سخت خواهیم داد.







