عراقچی: عربستان به ما تعهد داده‌ است/ درس سختی به متجاوز خواهیم داد

مشرق نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 23:26
عراقچی از تعهد مقامات سعودی به تهران خبر داد مبنی بر اینکه اجازه استفاده از کشورشان علیه ایران را نمی‌دهند.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با ایندیپندنت عربی گفت: من و همتای سعودی‌ام به‌طور مستمر در تماس هستیم و مقام‌های سعودی به ما اطمینان داده‌اند که به‌طور کامل متعهدند اجازه ندهند از خاک، آب‌ها یا حریم هوایی‌شان علیه ایران استفاده شود.

وی افزود: تماس‌های ما ادامه دارد و امیدواریم برادران سعودی نیز به توافق پکن پایبند بمانند.

عراقچی تاکید کرد: مسئولیت تشدید تنش‌ها را متوجه واشنگتن و تل‌آویو است. تجاوز آمریکا و اسرائیل کل منطقه را در معرض خطر قرار داده است. ایران ،همسایگان خود را دشمن نمی‌داند.

وی خاطر نشان کرد: ما دوست همسایگان خود هستیم. حضور پایگاه‌های آمریکایی در منطقه چیزی جز ناامنی به همراه نداشته است. این جنگ بر منطقه تحمیل شد، اما ما به متجاوز درسی سخت خواهیم داد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.