دعوا سر نفت است، نه هسته ای

عصر ایران شنبه 16 اسفند 1404 - 20:07
اظهارات او نشان می‌دهد که دلیل واقعی جنگ آمریکا علیه ایران در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ مسئله هسته‌ای نبوده، بلکه نفت بوده است.
حسین موسویان نوشت: مدیر اجرایی شورای انرژی کاخ سفید رسما اعلام کرد که هدف آمریکا به دست گرفتن کنترل کامل بر ذخایر نفت ایران است.
 
‏سه نکته باید مورد توجه قرار گیرد:
 
‏۱- اظهارات او نشان می‌دهد که دلیل واقعی جنگ آمریکا علیه ایران در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ مسئله هسته‌ای نبوده، بلکه نفت بوده است.
 
‏۲- هدف کودتای سال ۱۹۵۳ آمریکا و بریتانیا علیه دولت نخست‌وزیر مصدق و برقراری دیکتاتوری شاه، تضمین کنترل بر نفت ایران بود.
 
‏۳- به نظر می‌رسد هدف گسترده‌تر آمریکا، کنترل منابع انرژی در منطقه خلیج فارس به عنوان راهی برای مهار چین است.

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.