ارتباط مستقیم ریاض و تهران درباره جنگ

نامه نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 13:04
بلومبرگ:عربستان ارتباط مستقیم با ایران را برای مهار جنگ افزایش داده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تارنمای بلومبرگ جمعه شب به نقل از «چند مقام اروپایی» نوشت که عربستان سعودی با هدف مهار جنگ در خاورمیانه تعامل و ارتباط مستقیم با ایران را افزایش داده است.

 این مقام‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که مسئولان عربستان سعودی در روزهای اخیر با فوریت بیشتری کانال‌های دیپلماتیک خود را برای کاهش تنش و جلوگیری از وخیم‌تر شدن جنگ به کار گرفته‌اند.

به گفته این مقام‌ها، چندین کشور اروپایی و خاورمیانه‌ای از این تلاش‌ها حمایت می‌کنند.

تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران که در پی آن آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند از بامداد روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری برخی کشورهای منطقه در جریان بود.

تحلیلگران معتقدند این اقدام نشان داد که آمریکا در عمل پایبندی لازم به اصول گفت‌وگو، اعتمادسازی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات ندارد و همچنان از گزینه نظامی به‌عنوان ابزار فشار سیاسی بهره می‌گیرد.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.