عملکرد پایدار مراکز قرنطینه نباتی استان هرمزگان در تأمین امنیت غذایی

خبرگزاری مهر شنبه 16 اسفند 1404 - 10:56
بندرعباس-مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از عملکرد پایدار مراکز قرنطینه نباتی استان هرمزگان در تأمین امنیت غذایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارداشت: در بازه زمانی نهم تا چهاردهم دی ماه سال جاری ، مرکز قرنطینه نباتی بندر شهید رجایی با انجام ۲۳۰ سند ، ۱۳ هزار و ۶۲۰ تن کالای وارداتی و ۶هزار و ۳۶۵ تن کالای ترانزیت خارجی را نظارت و پایش نموده است. همچنین، مرکز قرنطینه باهنر نیز با صدور گواهی برای ۵۱۵ تن واردات و ۷۵۰ تن صادرات به مناطق اوراسیا، فعالیت داشته است.

وی تاکید کرد : همه این فعالیت‌ها با رعایت دقیق استانداردهای بهداشتی، ایمنی و امنیتی انجام شده و هیچ موردی از بروز بیماری‌های کاربردی در مراکز قرنطینه گزارش نشده است. این عملکرد نشان‌دهنده تعهد بالای کارشناسان مراکز قرنطینه نباتی در شرایط سخت است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی هرمزگان یادآور شد : جهاد کشاورزی، در کنار تامین امنیت غذایی، به حفظ سلامت گیاهان و جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های گیاهی به کشور نیز توجه ویژه داشته و همزمان با گسترش تجارت، این امر به‌عنوان یک ضرورت امنیتی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.