به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعه مردم روزه دار بیرجند در مراسم قرار جمعه های این هفته با اجتماع در میدان شهید امام خامنه ای و با زمزمه یا صاحب الزمان (ع) استغاثه به امام زمان (عج ) را همزمان با سراسر کشور انجام دادند.
گروه های مختلف مردم از پیر و جوان در این مراسم با قرائت دعای آل یاسین و دعای استغاثه و خواندن نماز استغاثه، از خداوند متعال تعجیل در ظهور امام زمان (عج) را خواستار شدند.
استاد حوزه علمیه در این مراسم گفت: هیچ مراسم استغاثه ای در تاریخ غیبت کبری مانند استغاثه امروز مردم ایران اسلامی اهمیت نداشته است.
حجت الاسلام هادی حاجی آبادی با اشاره به حوادث امروز ایران و جوان خاطرنشان کرد: می خواستیم که نائب امام زمان(عج) ما را به آن حضرت برساند و اکنون که رهبر شهید امام خامنه ای را نداریم، مضطر و بیچاره شده ایم و باید برای ظهور امام زمان(عج) بیش از گذشته استغاثه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به حادثه کربلا تصریح کرد: همه حرف ما امروز این است که بیچاره شده ایم زیرا دشمن همه دل خوشی های مان را از ما گرفته است،
حجت الاسلام حاجی آبادی با بیان آیاتی از قرآن کریم، گفت: مردم ایران با وجود همه تحریم ها و سختی ها و شهادت فرزندانشان ، همواره در میدان برای وفا به عهد و پیمان خود با اهل بیت(ع) ایستاده اند.
استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امروز همه ما باید با تضرع و گریه و زاری ظهور حضرت حجت(عج) را از خداوند متعال خواستار شویم.
حجت الاسلام حاجی آبادی گفت: دل ما تنها با ظهور امام زمان(ع) آرام می گیرد و حتی با گشتن یهودی ها آرام نمی شود چون امروز رهبر ما شهید شده، رهبری که قرار بود ما جان خود را فدای او کنیم.
در ادامه و در آخرین لحظات غروب روز جمعه که اجابت دعا اجابت می شود، استغاثه کنندگان ظهور حضرت حجت (عج) را از خداوند خواستار شدند.












