ورود سامانه بارشی به خوزستان از فردا؛ رعد و برق و وزش باد در راه است

خبرگزاری مهر جمعه 15 اسفند 1404 - 16:57
اهواز – مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی به استان از اواسط وقت فردا خبر داد و گفت: این سامانه تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار، رعد و برق و وزش باد در اغلب مناطق استان خواهد شد.

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، موج ضعیفی طی امروز از فراز استان عبور می‌کند که عمدتاً موجب افزایش ابرناکی در مناطق مختلف خوزستان خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای فردا روند افزایش یک تا دو درجه‌ای دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود اما از اواسط وقت فردا سامانه بارشی وارد خوزستان شده و تا اواخر روز دوشنبه فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: فعالیت این سامانه به‌ویژه در روز یکشنبه محسوس‌تر خواهد بود و در برخی مناطق استان به‌خصوص در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: این سامانه بارشی همچنین سبب وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید همراه با تندبادهای لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خواهد شد و در برخی مناطق نیز احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

وی درباره وضعیت آب‌های استان نیز گفت: شمال خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت فردا در برخی ساعات احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه به وضعیت دمایی استان در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت رامشیر با دمای ۲۴.۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و ایذه با دمای ۲.۳ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

به گفته وی، در همین بازه زمانی اهواز نیز به بیشینه دمای ۲۴.۲ و کمینه دمای ۸.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.