به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سید سلمان هاشمی در خطبههای نماز جمعه این هفته رامشیر با اشاره به شرایط منطقه و تحولات اخیر، اظهار کرد: دلهای ما در فراق رهبر شهیدمان غمگین است اما در عین حال محکم و استوار ایستادهایم؛ چراکه از ایشان ذکر قرآنی «حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکیل» را آموختهایم و باور داریم خداوند بهترین تکیهگاه مؤمنان است.
وی افزود: ملت ایران نشان داده است که ملتی موحد و مقاوم است و همانگونه که در قرآن آمده «إِنَّ مَعِی رَبِّی»، خداوند همواره یاور بندگان مؤمن خود خواهد بود.
امام جمعه رامشیر با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل در میدان حضور دارند، تصریح کرد: نیروهای مسلح تأکید کردهاند که تا ایجاد بازدارندگی پایدار، تنبیه متجاوز و تأمین امنیت بلندمدت کشور، عملیات ادامه خواهد داشت و هیچگونه عقبنشینی از خطوط قرمز پذیرفته نیست.
هاشمی در ادامه با اشاره به تحولات منطقهای گفت: به گفته مسئولان نظامی، دشمن در این درگیریها ضربات سنگینی متحمل شده است و بسیاری از این موارد به دلیل محدودیتهای خبری کمتر منتشر میشود.
وی همچنین با اشاره به برخی تحرکات نظامی در منطقه اظهار کرد: ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» که با هدف نزدیک شدن به منطقه به فاصله حدود ۳۴۰ کیلومتری مرزهای آبی ایران در دریای عمان رسیده بود، پس از آنچه حملات پهپادی نیروهای دریایی سپاه عنوان شده، به همراه ناوشکنهای همراه خود از منطقه فاصله گرفته است.
امام جمعه رامشیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انسجام ملی گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد ناامنی و عملیات روانی، فضای داخلی کشور را متشنج کند، اما برخلاف تصور آنان، این تحولات موجب افزایش وحدت و همبستگی در میان مردم شده است.
وی تأکید کرد: تجربه سالهای گذشته نشان داده است که یکی از مهمترین عوامل بازدارندگی در کشور، حضور و حمایت مردم از نظام و نیروهای مسلح است و این سرمایه اجتماعی بزرگترین پشتوانه امنیت و اقتدار ایران به شمار میرود.











