کشتیرانی در تنگه هرمز متوقف شد

تابناک جمعه 15 اسفند 1404 - 12:26
یک شبکه آمریکایی گزارش داد که عبور و مرور شناورها از تنگه هرمز، به دلیل تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران متوقف شده است.

 یک شبکه آمریکایی گزارش داد که عبور و مرور شناورها از تنگه هرمز، به دلیل تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران متوقف شده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ شبکه «بلومبرگ» روز جمعه بر اساس داده‌های «مرکز اطلاعات دریایی مشترک» گفت که طی ۲۴ ساعت هیچ نفتکشی از تنگه هرمز عبور نکرده و فقط ۲ شناور باری از آن رد شده‌اند.

بلومبرگ با بیان اینکه تشدید درگیری‌ها باعث شده که ده‌ها شناور حامل نفت و گاز در خلیج فارس سرگردان شوند، افزود: «حملات مکرر به کشتی‌ها، عبور از این تنگه را برای شناورهای دارای محموله‌های ارزشمند بسیار خطرناک می‌کند».

مرکز اطلاعات دریایی مشترک می‌گوید که این وضعیت با اختلال سیگنال‌های GPS که ناوبری و ارتباطات در منطقه را مختل می‌کند، پیچیده‌تر هم می‌شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.