استرالیا: در هیچ حمله‌ای به ایران شرکت نداشته‌ ایم

رکنا جمعه 15 اسفند 1404 - 11:01
نخست‌ وزیر استرالیا در اظهاراتی مطرح کرد که هیچ نظامی استرالیایی در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نداشته است.
استرالیا: در هیچ حمله‌ای به ایران شرکت نداشته‌ ایم

به گزارش رکنا، «آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا همچنین تایید کرده است که سه نفر از اعضای نیروی دریایی سلطنتی این کشور در یک زیردریایی آمریکایی که یک کشتی نیروی دریایی ایران را منهدم کرد، مستقر بوده‌اند اما در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکرده‌اند.

به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، ناوچه ایرانی توسط یک زیردریایی تهاجمی آمریکایی در آب‌های سواحل سریلانکا غرق شد. مقامات سریلانکا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۸۷ جسد از محل حادثه بیرون کشیده شده و ۳۲ نفر نجات یافته‌اند.

به عنوان بخشی از پیمان آکوس، تعداد زیادی از پرسنل استرالیایی در خدمه زیردریایی‌های تهاجمی ایالات متحده مستقر در «پرل هاربر» مستقر شده‌اند تا قبل از آنکه کانبرا ناوگان هسته‌ای خود را تحویل بگیرد، درباره نحوه عملکرد آن تجربه کسب کنند.

در ابتدا، مقامات استرالیایی در تایید ادعاهای مربوط به حضور نیروهای این کشور در زیردریایی تهاجمی آمریکایی مردد بودند. با این حال، آلبانیز صبح امروز به اسکای نیوز تایید کرد که سه استرالیایی واقعا حضور داشته‌اند.

وی اظهار داشت: «ما معمولا چنین موضوعی را تایید نمی‌کنیم، اما با توجه به جلسات [کمیته امنیت ملی و منافع عمومی، می‌توانم تایید کنم که سه پرسنل استرالیایی در آن کشتی حضور داشتند.»

نخست وزیر استرالیا در ادامه تاکید کرد که پروتکل‌های سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از مشارکت کارکنان استرالیایی در چنین فعالیت‌های رزمی در حال اجراست. با این حال، می‌توانم تایید کنم که هیچ پرسنل استرالیایی در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکرده است.

 

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.